Od čtyř let pracuji na počítačích. To jest od roku 1987. Jedna z mých raných vzpomínek je load “”: – ZX Specturm.
Vy nedovolujete dětem používat technologie? To je jako byste běžci uřízli nohy a nutili ho naučit se běhat po rukách.
Na vysoké škole mě nutili rýsovat pravítkem. Pak jsem to vzdal. Co je to za školu? Nemá škola být studnicí vědění? Neslouží vědění náhodou k pokroku? Neslouží vědění k vývoji dalších technologií? Nebo vše mlátíme do teď pazourkem, klackem a špičatou kostí?
A kdo jiný by se měl učit se špičkovými technologiemi, když ne děti? To, že učitelé jim závidí, sami se technologií bojí, protože jsou z poloviny z oblasti sociální, biologické, češtinářské atd?
Za mne opravuje software chyby, za mne Google vyhledává na wikipedii encyklopedické znalosti, za mne CAD software kreslí obrázky, za mne poštu odesílá poštovní klient, složenky klikám v bankovním rozhraní na zařízení, které čte moje otisky prstů a případně scanuje obličej.
Co je účel nepoužívání špičkových technologí roku 2021 ve školách? Jediný důvod, který mne napadá, je příprava na globální katastrofu a kataklyzma, kdy solární bouře nebo globální jaderný konflikt vyřadí všechy zdroje energie – především proud a tím pádem globální sítě.
V takovém případě ale budeme již mít jiné lidské problémy, než je používání mobilních telefonů, počítačů a superpočítačů ve školách dětmi. Spíš půjde o ty klacky a kameny.
Když nám náš 16cti letý programátor píše, že musí opisovat sešity, chce se mi smát se a brečet. Dokonce jsem mu našel software, který generuje k nerozeznání psaný text. Čili ctrl + c bude fungoavat.
V součanosti se ani pracovník ve skladu neobejde bez “znalosti práce na PC”.
Z mého pohledu za tím vším stojí stud, neznalost, neschopnost přizpůsobit se, strach z pokroku. Toto vše realizováno na dětech.
Chcete aby vaše děti byly počítačovými analfabety? Good luck.