Toto je příběh o tom, jak se jeden nástroj pro blogování stal legendou při vytváření webových stránek.
Toto je příběh WordPressu.
Blogování je k dispozici od konce 90. let, ale teprve na počátku 20. století se skutečně rozběhlo. Součástí tohoto náhlého nárůstu popularity byl velmi kontroverzní příběh o tom, jak jedna bloggerka přišla o práci po příspěvcích na její stránce webového blogu. Druhou částí byl samotný WordPress.
Tento nástroj pro vytváření webů se vyvíjel tak rychle a vyrostl tak velký, že se nestačíme divit:
Jaké procento webových stránek tvoří WordPress v roce 2021?
Jednoduchá odpověď by byla „přes 30%“, ale pojďme se nejprve trochu zazálohovat a uvést věci na pravou míru.
WordPress byl spuštěn v roce 2003 jako jeden z mnoha nástrojů pro vytváření blogů. Povaha a architektura aplikace umožnila každému přispět k jejímu zlepšení. To přimělo WP rychle přerůst svůj původní účel na téměř neomezené pluginy a specializované poskytovatele hostingu WordPress. Přestože jsou bloggery stále hlavním publikem WordPressu, jeho obrovské možnosti vedou k tomu, že se na jejich služby spoléhají hlavní značky jako Sony, Walt Disney, MTV, BBC a New Yorker.Statistiky WordPressu pro rok 2021 jsou pozoruhodné:
WordPress byl spuštěn v roce 2003 jako jeden z mnoha nástrojů pro vytváření blogů. Povaha a architektura aplikace umožnila každému přispět k jejímu zlepšení. To přimělo WP rychle přerůst svůj původní účel na téměř neomezené pluginy a specializované poskytovatele hostingu WordPress. Přestože jsou bloggery stále hlavním publikem WordPressu, jeho obrovské možnosti vedou k tomu, že se na jejich služby spoléhají hlavní značky jako Sony, Walt Disney, MTV, BBC a New Yorker.Statistiky WordPressu pro rok 2021 jsou pozoruhodné:
- 62% ze 100 nejrychleji rostoucích společností v USA (5 000 Inc.) používá WordPress.
- Více než 500 nových webů je vytvořeno denně pomocí bezplatné verze WordPress.org
- Každý měsíc vyskočí sedmdesát milionů nových blogových příspěvků.
Jakkoli to může znít neobvykle, WP vděčí za celý tento úspěch své aktivní a loajální komunitě, nejen jednomu vizionářskému generálnímu řediteli. Ve skutečnosti WordPress.org nemá ani generálního ředitele – projekt je zcela řízen dobrovolníky z celého světa.
V současné době existuje více než 455 milionů webů, které používají WordPress. Ano, to není překlep; číslo je 455 se šesti nulami.
Projekce
S tak rychlým růstem bychom měli očekávat, že celosvětové využití v příštích několika letech dosáhne deseti číslic. A proč ne – nejnovější stabilní verze WordPressu již nashromáždila za méně než měsíc více než 8 milionů stažení.
Zjistili jsme, že WP je z nějakého důvodu nesmírně užitečný a oblíbený. Než tedy určíme, jaká část všech světových webů funguje s pomocí WordPressu, pojďme se nejprve podívat, kdo vyhraje soutěž popularity mezi řešeními pro budování webů.
Popularita
WordPress je systém pro správu obsahu (zkráceně CMS). Platformy CMS zahrnují širokou škálu softwarových nástrojů, které mají jednu společnou věc – jejich cílem je usnadnit a zpřístupnit vytváření stránek všem. V tomto smyslu má WP několik významných konkurentů – Joomla, Drupal, Magento a Shopify.
WordPress však dokáže převzít lví podíl na trhu. Tento nástroj představuje 62% webových stránek, které používají CMS, a právem získává titul „nejpopulárnější CMS“ sedm let v řadě. Jejich nejbližší rival Shopify si drží druhé místo s 5,4%.
WordPress však dokáže převzít lví podíl na trhu. Tento nástroj představuje 62% webových stránek, které používají CMS, a právem získává titul „nejpopulárnější CMS“ sedm let v řadě. Jejich nejbližší rival Shopify si drží druhé místo s 5,4%.
Soudě podle čísel to nevypadá jako velká konkurence, že?
WordPress je z velké části ve své vlastní lize. To je většinou způsobeno tím, že WP je švýcarským nožem webových tvůrců, zatímco konkurenční řešení se raději zaměřují na jeden účel. Open-source povaha a architektura pluginu umožňují vývojářům provést instalaci s holými kostmi a proměnit ji v online obchod, fotogalerii, zpravodajský web nebo cokoli jiného, co si dokážete představit.
Statistiky WordPressu musí konkurenci velmi odrazovat. Vezměme si například Magento a Shopify. Oba existují již nějakou dobu a jsou určeny speciálně pro podniky, které potřebují online obchod.
Pak WordPress vydal WooCommerce…
Pak WordPress vydal WooCommerce…
WooCommerce
Plugin eCommerce zametl trh a brzy se dostal na špici žebříčku tvůrců online obchodů s tržním podílem 23,43% v roce 2021, jen mírně za Squarespace s 23,51%. Něčemu, co bylo vyvinuto jako doplněk, se rychle podařilo ukrást slávu kompletním řešením, které mělo více než dost času na vybudování věrných následovníků.
I když se vyhýbáme poli CMS, statistiky používání WordPressu stále vypadají působivě.
- 409 milionů lidí si každý měsíc prohlédne 21,2 miliardy stránek WP;
- 337 200 z 1 milionu nejlepších webů je založeno na WP;
- Každý den je spuštěno 661 nových webů WordPress.
Zpráva Google Trends ukazuje, že každý měsíc proběhne více než 2,9 milionu vyhledávání výrazu „WordPress“. Ve skutečnosti je webový tvůrce tak proslulý a přitahuje podobné objemy provozu jako nejlepší weby jako Amazon a Twitter.
Tyto pozoruhodné statistiky nás přibližují k velké otázce:
Kolik procent webů tvoří WordPress?
Než se k tomu ale dostaneme, podívejme se na plný rozsah možností platformy.
Oblasti popularity
Klíčovým důvodem, proč vývojáři a návštěvníci považují WordPress za tak atraktivní, je obrovská univerzálnost CMS. WP daleko přesahuje minulost striktně zaměřenou na blogování a provozuje některé z nejvýznamnějších a nejlépe vypadajících online obchodů, obchodních stránek, zpravodajských časopisů a vládních agentur.
Ano, dokonce i Bílý dům a Švédský stát tento software rádi využívají.
WordPress, kromě svých dalších úspěchů, hrál významnou roli ve vývoji online prodeje. Jejich plugin WooCommerce ovládá více než 5 milionů webů a podle interních statistik WordPress překonal rekordy popularity s více než 80 miliony stažení. Plugin se stal natolik prominentním, že si jeho jméno vybudovalo vlastní pověst.
WordPress, kromě svých dalších úspěchů, hrál významnou roli ve vývoji online prodeje. Jejich plugin WooCommerce ovládá více než 5 milionů webů a podle interních statistik WordPress překonal rekordy popularity s více než 80 miliony stažení. Plugin se stal natolik prominentním, že si jeho jméno vybudovalo vlastní pověst.
Stále rostoucí počet podniků se rozhoduje důvěřovat již tak oblíbenému nástroji pro tvorbu webů. A proč ne?
WordPress nabízí snadný vstup do digitálního světa, poskytuje spoustu užitečných doplňkových nástrojů a zahrnuje minimální až žádné počáteční investice.
WP většinou vyhovuje malým a středním webům, ačkoli již prokázal, že zvládne i podnikové projekty. Průmysloví giganti jako Mercedes-Benz, Sony a Moz illa dokládají rozsáhlé možnosti vytváření webů a zvyšují popularitu WordPressu.
WP většinou vyhovuje malým a středním webům, ačkoli již prokázal, že zvládne i podnikové projekty. Průmysloví giganti jako Mercedes-Benz, Sony a Moz
Podniky působí v online prostředí s řadou výzev:
- Média potřebují platformu, která zvládne velké množství provozu.
- Weby sociálních médií musí ohromit své uživatele skvělými funkcemi.
- Portfolia musí být vizuálně omračující, využívající obrázky a videa ve vysokém rozlišení.
WordPress má řešení pro všechny tyto výzvy. Tím se povznese na stav „oblíbený davem“. (“crowd favorite“)
Důvody popularity
WordPress pluginy
Úžasná architektura WP je hlavním důvodem její všestrannosti. K dispozici je více než 50 000 doplňků pro přidání dalších funkcí a kdokoli z osobních bloggerů na slavných webových stránkách WordPress toho využívá. Kontaktní formuláře, nákupní košíky, SEO analytika, optimalizace rychlosti, zabezpečení – vypadá to že „nemožné“ ze slovníku WP zmizelo .
Pluginy již nashromáždily více než 1,6 miliardy stažení – silný důkaz jejich popularity.
19 nejpopulárnějších pluginů nashromáždilo každý přes 1 milion stažení a 5 z nich je dokonce za hranicí 50 milionů.
Pluginy již nashromáždily více než 1,6 miliardy stažení – silný důkaz jejich popularity.
19 nejpopulárnějších pluginů nashromáždilo každý přes 1 milion stažení a 5 z nich je dokonce za hranicí 50 milionů.
- WooCommerce – 80+ milionů
- All in One SEO Pack – 63+ milionů
- Akismet – 149+ milionů
- Mapy Google XML – 211+ milionů
- Kontaktní formuláře 7 – 126+ milionů
Pluginy mohou změnit vzhled vašeho webu. Není proto žádným překvapením, že se lidé ptají, jaké procento webových stránek je WordPress – často není okamžitě zřejmé, jaký rámec stránky používají.
WordPress témata
Vzhled vašeho webu je stejně důležitý jako funkce, kterými je nabitý. Vývojáři WordPressu mají plné právo nafouknout si hruď. Bohatství úchvatných témat a pokročilá přizpůsobení, která umožňují, nemají konkurenci. Možnosti jsou nekonečné a můžete jít kamkoliv, kde vás vaše tvůrčí svoboda může zavést.
Pro každého, kdo používá WordPress, je k dispozici více než 8 000 bezplatných a placených témat. Kompletní proměna vašich generických webových stránek na oslnivý módní obchod nebo úchvatné portfolio je vzdálena jen několik kliknutí.
Twenty Twenty One je nejpopulárnějším tématem WP a představuje více než jeden milion aktivních instalací. Spolu s Astrou a Twenty Twenty mají tyto tři od uživatelů hodnocení 4+.
Skvělé je, že ani prémiové rozvržení vás nebude stát ruku a nohu. Naopak – jsou docela dostupné.
Střední cena za téma WordPress je 45 $. A to je jednorázový poplatek, nikoli plán opakujících se plateb.
Skvělé je, že ani prémiové rozvržení vás nebude stát ruku a nohu. Naopak – jsou docela dostupné.
Střední cena za téma WordPress je 45 $. A to je jednorázový poplatek, nikoli plán opakujících se plateb.
Obrovská komunita WordPress
Ale ze všech skvělých věcí na WordPressu pro mě nejvíce vyniká jedna výhoda. Lidé.
Komunita stojící za aplikací je tichým hrdinou za tímto masivním pokrokem CMS. Je to vynikající příklad „moci lidu“ a výhod tohoto obchodního modelu.
Komunita stojící za aplikací je tichým hrdinou za tímto masivním pokrokem CMS. Je to vynikající příklad „moci lidu“ a výhod tohoto obchodního modelu.
Věrní fanoušci a nadšenci se aktivně podíleli na překladu WordPressu do více než 68 jazyků a dalších desítky se připravují. Ve skutečnosti weboví administrátoři použili při vytváření obsahu působivých 120 jazyků. Tato úroveň rozsahu je dalším důvodem významné velikosti podílu na trhu WordPress.
V roce 2006 se díky společnému úsilí mnoha nadšenců WP zrodil první WordCamp. Od té doby se uskutečnilo 932 setkání v 65 zemích na šesti kontinentech. Není divu, že podíl na trhu WP je tak obrovský.
Když to shrneme, pokud nežijete hluboko v džungli – v určitém okamžiku se ve vašem okolí pravděpodobně odehrála událost WordCamp.
Když to shrneme, pokud nežijete hluboko v džungli – v určitém okamžiku se ve vašem okolí pravděpodobně odehrála událost WordCamp.
Závěr
Dobře, takže jsme rozebrali software a zaslouží si uznání. Čas odpovědět na klíčovou otázku, kterou jsme začali:
Kolik procent webů tvoří WordPress?
Kolik procent webů tvoří WordPress?
Nejnovější statistiky ukazují, že WP tvoří asi 39,5% celého webu a 62% webů vytvořených pomocí CMS.
WordPress je škálovatelný, přátelský k nováčkům a tak univerzální, jak si dokážete představit. Budoucnost vypadá jasně, když vám fandí tolik lidí.
WordPress je škálovatelný, přátelský k nováčkům a tak univerzální, jak si dokážete představit. Budoucnost vypadá jasně, když vám fandí tolik lidí.
Článek je přeložen – zdroj https://techjury.net/blog/percentage-of-wordpress-websites/