Do e-shopu nemusím dávat velkou spoustu peněz, nemusím ho již měnit a jednoduše a levně se dá změnit grafika. Co více chtít? - Apertia Tech

Do e-shopu nemusím dávat velkou spoustu peněz, nemusím ho již měnit a jednoduše a levně se dá změnit grafika. Co více chtít?

Rozhovor s majitelem společnosti Ksporting s.r.o. panem Kozlíkem o jeho sportovním e-shopu, marketingových funkcích a jeho vizi v byznysu.

 

Pane Kozlíku, Vy jste se rozhodl, že svůj celkem velký web postavíte na systému WordPress Proč jste se tak rozhodl?

Předchozí e-shop jsme měli postaven na systému Joomla (což je také Open Source) a vše nám fungovalo celkem dobře. Přesto jsme u nás na firmě stále konzultovali další možný posun a rozhodli jsme se pro změnu a přechod na novou Open Source platformu. Kontaktovali jsme tedy několik společností, které by byly schopny postavit obdobný eshop i na WordPressu. Přes prvotní nabídky, které pro nás byly finančně neakceptovatelné, jsme to nevzdali a oslovili i Vás. Toto rozhodnutí, jako je investice do e-shopu, je velmi důležité a bylo nutné si vše pořádně promyslet. Davida jsme si proto prověřili z dostupných zdrojů – četli jsme jeho blog, názory i životopis a po prvním rozhovoru jsme se s kolegou shodli, že by všechny naše požadavky mohl zvládnout.

 

Jak velký je Váš eshop a v čem podnikáte?

Stále se snažíme o další rozšiřování a proto je e-shop již celkem obsáhlý. Aktuálně má cca 80 tis. produktů i s variantami a více než 1 mil. obrázků. Celý e-shop je napojen na systém Pohoda, ze kterého probíhají nastavené pravidelné synchronizace. Zprovoznili jsme i některé marketingové funkce, které jsou zajímavé a které jsme na předchozím e-shopu neměli. Již od r. 1996 se zabýváme prodejem značkové sportovní obuvi, oblečení a doplňků a abychom mohli zůstat konkurenceschopní, bylo nutné náš obchod z kamenných prodejen přesunout na on-line prodej do e-shopu www.ksporting.cz , který je nyní naší hlavní činností.

 

 

 

Vnímáte, že Vám některé marketingové funkce, které jsme Vám doporučili zvyšují obrat?

Na nějaké zásadní hodnocení je ještě brzy, ale určitě již teď vnímám, že nasazení nových marketingových funkcí by mělo mít pozitivní vliv nejen na zvyšující se obrat e-shopu. Např. nedávno nám David posílal statistiku opuštěného košíku, která nás příjemně překvapila. Proto zrovna nyní řešíme u této funkce rozšíření rozesílání na 2x místo 1x. Dále dolaďujeme i funkci hodnocení produktů, u které předpokládáme, že by nám měla zvýšit SEO. Již nyní se podařilo dostat e-shop výše ve vyhledávačích, což nám také výrazně pomáhá k plánovaným cílům. Další výhodou je, že je e-shop určitě přehlednější. Přesto pokud je v plánu se dostat na další vyšší čísla, tak bez marketingu a podpory to určitě nelze, čehož si dnes musí být každý obchodník vědom. I z těchto důvodů je nutné stále připravovat další funkcionality a promovat další nové akce.

 

Cítíte tam nějakou výhodu v systému Elementor, což je drag and drop systém?

Ano, v tom vidím velkou výhodu. Po spuštění e-shopu jsme po cca měsíci vyhodnotili, že původní návrh homepage není úplně ideální, proto jsme jí nechali grafikem komplet předělat a následně jsme nechali v Elementoru upravit pouze za minimální náklady. Rozhodně se zdá být pro nás tento systém ideální. Jednoduše si sami můžeme měnit design a to zepředu stránek, můžeme kdykoliv reagovat na aktuální změny na trhu a kdykoliv si udělat změnu designu dle našich potřeb. Což i po finanční stránce je pro nás aktuálně velkou výhodou, kdy není nutné zadávat a řešit tyto úpravy, které by nás jinde stály několikanásobně vyšší částky.

 

Co si myslíte o tom, že tedy nikdy už ten web nebudete muset měnit, díky pravidelným aktualizacím?

No, tak to je další věc, která každého podnikatele zajímá. Každý by chtěl mít systém, do kterého nemusí měsíčně dávat spousty peněz a zároveň mu i obrovský e-shop správně fungoval a mohl ho dále rozvíjet. Také i mne kontaktovali různí developeři a chtěli nám programovat web od začátku. To ale už vím, že není ideální řešení, protože kód zastarává a přechod z jednoho PHP na vyšší verzi může být otázka dalších vysokých nákladů. A to je jeden z dalších důvodů, proč se mi WordPress libí. Navíc tedy věřím Davidovi a jeho týmu, že ten e-shop nebudu muset už nikdy měnit.

 

Někdy za námi chodí klienti a mají strach z bezpečnosti, jak to, že Vy jste se na to nikdy nezeptal?

Tak i předchozí systém jsem měl na Joomla, který je také Open Source. Bezpečnost mě určitě také napadla, ale po prvotní schůzce s Davidem jsem nabyl přesvědčení, že i tato oblast ohledně bezpečnosti bude u Vás dostatečně zajištěna.

 

Pane Kozlíku, byly nějaké problémy v průběhu?

Já si myslím, že u každého spuštění takového velkého projektu nastanou vždy nějaké komplikace. I my jsme řešili některé funkcionality, které jsme ladili delší dobu, než jsme si původně naplánovali. Také na začátku po spuštění určitě nebylo vše ideální, ale vzájemnou komunikací jsem se přesvědčil, že všechny požadavky lze vyřešit a že to společně všechno zvládneme, což se také stalo.

 

Co plánujete s byznysem dál?

Nyní řešíme nové skladové prostory, které by nám pomohly k plánovanému dalšímu růstu, protože ty stávající jsou pro nás již hodně limitující. Dále se snažíme sehnat do týmu na některé pracovní pozice další spolehlivé a cílevědomé zaměstnance, což v dnešní době také není zrovna nic jednoduchého.

 

Je něco, co by Vám pomohlo rozvíjet byznys rychleji?

Naší snahou je zvýšení obratu bez nutnosti zvyšování nákladů, což je určitě cílem každé prosperující společnosti. Proto jsme se rozhodli i pro přechod e-shopu na novou platformu a jsem rád, že budeme mít možnost některé zaběhlé postupy, nad kterými trávíme spousty času, plně zautomatizovat, abychom mohli ušetřený čas věnovat účelněji. Jsme přesvědčeni, že s přechodem na WordPress a společnou spoluprací se nám podaří většinu cílů z našich plánů splnit.

 

Jsou nějaké další služby, které od Apertia využíváte?

Ano, jelikož máme v naší databázi přes 200 tis. e-mailových adres, tak nyní zkoušíme a testujeme systém Mailuju.cz. V tuto chvíli ale o tom nechci zatím více mluvit a hodnotit, protože se se vším teprve seznamujeme a stále porovnáváme s minulým systémem, který doposud na rozesílání newsletterů využíváme. V tomto jsem velmi opatrný a než si nějaký systém získá moji důvěru, tak to chvíli trvá. Proto zatím testujeme a vše vyhodnotíme až po nějakém delším čase.

 

Rozhovor je veden pod značkou WPDistro.cz, která tvoří TOP řešení na WordPressu.

Kontaktujte nás