Přinášíme vám druhou polovinu seznamu 12 marketingových funkcí, které ve WordPressu používáme ke zvýšení efektivity a výdělečnosti webů. Některé z nich znají všichni, ty méně známé vám pak mohou přinést konkurenční výhodu. Pojďme se na ně společně podívat.
Marketingové funkce jsou nedílnou součástí každého fungujícího e-shopu nejen na WordPressu. Přináší vám jednak nové zákazníky, ale také udržují ty stávající a přesvědčují váhavé zákazníky k nákupu právě u vás. Namíchat z nich fungující mix je jednou z nejdůležitějších věcí při tvorbě webu.
Když už někomu platíte za PPC reklamu, tak by měla být udělaná co nejefektivněji s cílem mít možnost každého zákazníka následně i oslovovat. Možností je opravdu hodně a ty nejpoužívanější z nich si teď ukážeme.
7. Pokročilá e-commerce analytika
Google Enhanced Ecommerce je součástí Google Analytics a jedná se o nástroj vhodný pro velké e-shopy s velkým množstvím produktů. Slouží k analýze chování návštěvníků vašeho e-shopu a k celkové optimalizaci e-shopu.
Monitoruje celkové chování zákazníků a zjišťuje pomocí něho, jaké jsou nákupní vzory zákazníků a jakým způsobem e-shop na základě nich zdokonalit.
Konkrétně umožňují zkoumat, které produkty se nejvíce zobrazují, které jsou nejčastěji přidány do košíku nebo míru opuštění košíku a dalších částí objednávkového procesu.
Díky těmto rozšířeným možnostem oproti běžné analytice je možné proces zákaznického nákupu rozdělit na více menších částí a zkoumat je podrobněji. To pak vede k podrobnějšímu a účelnějšímu zlepšování vašeho e-shopu.
8. Interní nebo externí newsletter
Newsletter je leták nebo zpravodaj zasílaný v elektronické podobě. Ve WordPressu je naprosto automatická možnost zasílání pravidelných newsletterů nebo kupónů pro klienty přímo ze systému e-shopu.
Newslettery obecně vykazují velmi příznivé výsledky a patří téměř do každé marketingové strategie. Mailing, jak se rozesílání newsletterů označuje, je i v dnešní době velmi úspěšným prodejním kanálem.
Co víc si přát, než win-win situaci? Zákazník se hned dozví víc o novinkách, akcích a slevách a vy z jeho následných akcí a nákupů budete mít profit. To vše za téměř nulových nákladů na distribuci a minimálních nákladů na samotné vytvoření newsletteru.
9. Integrovaný chat z Facebooku
Facebookový chat přímo na vašem e-shopu rapidně zjednodušuje komunikaci s klienty. Více než polovina zákazníků totiž preferuje možnost rychlé odpovědi přes chat před telefonátem na zákaznickou linku.
Právě okamžitá odpověď na otázku může mít u zákazníka rozhodující vliv na nákupní proces. Nepropásněte tuto marketingovou šanci, obzvlášť když to jde ve WordPressu tak snadno.
10. Moderní americký způsob e-commerce funnels
Nabídněte svým zákazníkům v pokladně ještě další přidružené produkty přímo pro ně na základě personalizovaných preferencí.
Díky znalosti toho, co zákazník nakoupil dříve a co se chystá koupit nyní, se přímo nabízí mu nabídnout produkty, které by se mu ještě mohly hodit.
11. Blog to social
Dovedete si představit, že byste se nemuseli vůbec starat o postování příspěvků z blogu na všechny vaše sociální sítě? WordPress tohle umožňuje automaticky a vše najednou po zveřejnění daného postu nebo článku na blogu i s odkazem na něj.
Blog a sociální sítě se navzájem doplňují a udržují váš e-shop v onlinu živý a v podvědomí potencionálních zákazníků. Jejich vzájemná synchronizace je téměř nutností. Spojení těchto dvou marketingových kanálů pomůže zvýšit provoz na vašich stránkách a zlepší také celkovou interakci uživatelů s blogem.
12. Opakované platby a předplatné
Zákazník ani vy se nemusíte starat o pravidelné a opakované platby, systém je totiž automaticky kontroluje a také provádí. Samozřejmostí je možnost případného okamžitého ukončení předplatného a zrušení plateb.
Jsme profesionálové s více než 17letou zkušeností, systémoví architekti a specialisté v marketingu. Víme, které weby prodávají, a co všechno e-shopy potřebují.
Výběr správných marketingových funkcí a nastavení reklamní strategie je otázkou diskuze. Společně pro vás najdeme nejvhodnější řešení, které bude vašemu e-shopu do puntíku sedět.
S rozjetím nebo vylepšením vašeho e-shopu na WordPressu rádi pomůžeme i vám. Kontaktovat nás můžete přes email info@wpdistro.cz nebo na telefonním čísle uvedeném na našich stránkách WPDistro.cz.